Dimarts, 25 d'abril de 2017

Estudi de frau observat

 

Estudi de frau / CON Ponent

Estudi de frau observat

Durant els mesos d’octubre i novembre del 2011 es va fer la recollida de dades per elaborar l’Estudi de frau observat que es duu a terme cada any.

CON Ponent / 27.03.12 - 16:33h

Cal recordar que la reducció del frau és un dels objectius estratègics d’aquesta empresa, un indicador que afecta directament els ingressos que obtenim per validacions.

En la situació de crisi actual, amb un descens important de validacions i en vista del màxim històric de frau que vam tenir l’any 2008, a Ponent ens marquem el frau, d’una manera especial, com a objectiu estratègic estrella.

Ha estat una tasca continuada durant tres anys, en els quals s’ha dissenyat un pla d’acció que ens permetés reduir el frau i recuperar validacions.

Aquest pla d’acció englobava diverses activitats que ens ajudessin a assolir un decrement del frau. Era un pla d’acció continuat i a llarg termini.

"Hem inspeccionat un 10,38% més dels passatgers que teníem pressupostat inspeccionar".

Durant aquests tres anys s’han dut a terme moltes accions, entre les quals destaca l’assignació de recursos a la inspecció. En aquest àmbit, aquest any disposàvem d’un pressupost de 78.109 passatgers inspeccionats; amb els nostres comandaments d’explotació hem inspeccionat 107.120 passatgers (un 37,14% més), a més dels passatgers inspeccionats pel col·lectiu d’AIC. Així, en total, hem inspeccionat un 10,38% més dels passatgers que teníem pressupostat inspeccionar. Un altre dels elements destacats d’aquest pla d’acció era la creació i el manteniment d’un mapa de frau dinàmic, elaborat mitjançant l’observació del frau a les nostres línies. Això ens ha permès focalitzar els nostres esforços allà on realment hi ha frau.

A més, s’han dut a terme accions molt específiques, com inspeccions selectives en cotxes o llocs amb problemes de frau reportats pels conductors, inspeccions de paisà a bord del cotxe mateix i altres operatius especials.

A partir de l’any 2006 es va variar la metodologia de l’Estudi de frau observat i, per tant, no es poden comparar les dades anteriors i posteriors a aquesta data, però gairebé de ciència certa, veient els índexs de frau que hem tingut aquest any, casi podem afirmar amb rotunditat que s’ha assolit el percentatge de frau més baix des que es va obrir Ponent l’any 2002.

Avui recollim el fruit de la feina de tot el personal de Ponent i dels AIC. L’Estudi de frau observat situa el frau de les línies explotades en el CON de Ponent en el 2,25%, amb una reducció sobre el període anterior del 0,93%.

Aquestes dades tan positives ens donen la força necessària per seguir treballant amb la mateixa il·lusió i esforç amb què ho hem fet fins ara.

Felicitats a tots pels resultats obtinguts.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Llocs
Servei
Bus
Conceptes
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB