Diumenge, 20 d'octubre de 2019

Precaucions en la conducció en temps de neu

 

Temps de neu / Con d'Horta

Precaucions en la conducció en temps de neu

Després de l’experiència de la nevada del mes de març de l’any 2010 sempre va bé un petit recordatori de les mesures que cal prendre pel que fa a la conducció en casos extrems com el que vam viure aleshores.

Redacció / 26.03.12 - 15:58h

Sobretot tenint en compte que la climatologia actual ens sorprèn dia a dia amb onades de calor fora de temporada, pluges a deshora i neu en cotes que no són les habituals.

Els experts recomanen que quan cauen els primes flocs de neu no se sobrepassin els 100 km/hora en autopistes ni els 80 km/h en carretera. Així que la neu comença a cobrir el terra no s’han de sobrepassar mai els 60 km/h i aquesta velocitat s’ha de reduir encara més en revolts i pendents. Amb el terra totalment cobert de neu no es poden sobrepassar els 30 km/h.

En el cas dels nostres busos aquestes recomanacions són encara més restrictives a causa del pes i el volum dels vehicles. Per tant, cal conduir en tot moment a una velocitat màxima de 30 km/h i reduir-la en funció de l’empitjorament de les condicions climatològiques. Sempre s’ha de circular pel carril dret i deixar els altres lliures per als avançaments.

Cal tenir en compte que la primera neu és tova i molt lliscant, ja que les primeres capes es van fonent a poc a poc. Encara que pensem el contrari, quan aquesta neu es compacta i s’endureix es converteix en una massa que es comporta com el glaç i això fa que l’adherència dels neumàtics disminueixi dràsticament. Per tant, és important mantenir una conducció suau, sense moviments bruscos de direcció ni de velocitat.

A l’hora de frenar cal fer-ho amb suavitat, només en cas d’utilitzar frens amb ABS es pot trepitjar el pedal a fons. Sobretot és important no frenar en cas de pèrdua de control del vehicle i reconduir-lo amb extrema suavitat girant en la direcció cap on es desplaci. Cal anar amb prudència als revolts i evitar frenar al llarg de tot el recorregut. D’altra banda, s’ha de comprovar la resposta dels frens amb freqüència.

Convé seguir els rodaments deixats pels altres vehicles mantenint sempre la distància de seguretat. Recordem que en aquestes circumstàncies l’espai de frenada pot augmentar fins a deu vegades per sobre del marge normal.

Esperem que amb aquests breus consells tots tinguem més present la problemàtica de la neu quan afecti la conducció i que puguem sortir-nos-en sense problemes.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Llocs
Servei
Bus
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB